torsdag 6 april 2017

Höga kusten bron - knappast någon utmaning efter detta

Vilken dag och vad mycket som har varit nytt för mig (Marie).....

Vi startade i morse för att leta någon som kunde hjälpa oss att fylla på våra svenska gasolflaskor (vi får hjälp i morgon). 

Jag har tömt toan och gråvatten och kopplat ihop diverse sladdar, jag har kört på ett oräkneligt antal mycket hög broar i blåst och alla tunnlar var mina andningshål...... 
Broar som varit upp till 700 meter och tunnlar på 2 kilometer.

Ett tag blåste det så mycket så jag sa att nu vågar jag inte köra längre. 

Jag har letat parkeringsplatser för att kunna handla mat. 

Jag har gråtit och skrattat och skakat av spänning. Jag har kört inne i Malaga för att hitta hotellet där vi ska hämta brorsan med fru i morgon (de kommer i natt med flyg). Jag har kört på slingrade bergsvägar och..... 

35 mil har det blivit idag - med bara stopp för mat och dryck. Och mannen har lagt all sin energi på att bli vän med sina kryckor.

Väl framme på dagens Ställplats som är jättefin fick vi den sista platsen - men då orkade jag inte längre. Jag bad om hjälp och det fanns ett underbart svenskt par här som "fickparkerade" åt mig. 

Hoppas morgondagen bjuder på lagom mycket utmaningar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om oss

Mitt foto
Enånger, Hälsingland, Sweden
Hemtrevligt Bed and Breakfast. Kan nås på 0650-550125 eller på enangerbb@hotmail.se