torsdag 20 februari 2014

En alldeles vanlig men ändå helt fantastiskt underbar dag!!!!

I dag skulle vi ha sovmorgon! En dag när våra gäster bett om frukostlåda och vi inte hade någon exakt tid som vi måste passa på våra andra arbeten.... Bara vetskapen om att jag skulle få sova länge - gjorde att jag vaknade alldeles för tidigt - Typiskt...... Eftersom en av oss inte alltid är så glad att bli väckt försökte jag ligga stilla och somna om - men allt jag ville göra idag pockade på - och det gick bara inte att sova....

Då tassade jag upp - gjorde iordning en frukostbricka, tände ett ljus och väckte min prins.

Gästerna hade redan åkt så det gick snabbt att starta den första av dagens tre tvättmaskiner.

Sedan blev det kontorsarbete fram till lunch och sedan ett åktur till Ångersjön för att lyxa till det med färdig lunch - det blev t o m en Budapestrulle med hem.....

En promenad med vovven och sedan.....

Alla väggar på verandan är nu målade minst en gång. Tyvärr kan vi ju inte måla fönsterna ännu - men det kommer. All tvätt är omhändertagen, vi har kokat hallonsylt och....

Vi har även gått igenom så att vi har material inför renoveringen av vår egen hall och det känns som om de flesta bitar börjar falla på plats. Som ett steg för att förbereda renoveringen började vi tömma en bokhylla som inte längre ska vara i hallen. Vi hittade både en massa böcker som vi inte har läst. Vi behöver nog några veckors semester för att hinna läsa allt vi vill :)

Gästlådan med böcker är också påfylld och vi har "hittat" en hel del böcker till vårt referensbibliotek om Hälsingland. Det ska bli så skönt och roligt när vi får ordning på våra saker - när vi får en riktig bokhylla och.... Tid att bara njuta och umgås med vänner och trevliga gäster.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om oss

Mitt foto
Enånger, Hälsingland, Sweden
Hemtrevligt Bed and Breakfast. Kan nås på 0650-550125 eller på enangerbb@hotmail.se