fredag 20 juli 2012

Uteplatser och sommarvärme

I går kväll när jag (Marie) och vovvarna tassade iväg på kvällspromenaden var det varmt ute. Första kvällen på länge som jag inte huttrade till när jag kom ut..... Härligt att det verkar som om sommarvärmen kommer trots allt, även om det är lite väl sent :) Dessvärre börjar det redan skymma på kvällarna...... Men, det finns fördelar med allt, för när mörkret sänker sig över huset kan man börja tända ljus och mysiga lampor som lyser välkomnande....


I dag har Ingemar och Maries pappa arbetat hårt med att skaffa material till våra två planerade uteplatser. Bland annat har drygt 600 hundra stenar fraktats hem till oss för att bli grund till trätrallen och "stengolv" i rosénbersån.

Marie har målat dörrfoder (nu blev säkert trogna läsare förvånade :)) och tvättat lakan från veckans gäster. Mangeln står utanför Brorummet och medan jag manglade tittade jag längtansfullt in i rummet.... Visst ser det inbjudande ut.... Det skulle vara skönt att få krypa upp i fåtöljen med en god bok.


I kväll ska vi unna oss att gå ut och äta på Borka Brygga. Humlins Bluesband spelar i kväll och det vill man ju inte missa.

I morgon hoppas vi på uppehållsväder och att vattenpasset är på vår sida när trätrallen ska börja byggas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om oss

Mitt foto
Enånger, Hälsingland, Sweden
Hemtrevligt Bed and Breakfast. Kan nås på 0650-550125 eller på enangerbb@hotmail.se