söndag 10 juni 2012

Städat....

Dagen har som vanligt gått fort - men det känns som om det har blivit mycket gjort. Titta bara på verandan - nu har blommorna fått flytta ut


Tyvärr är väl inte hela verandan i lika "gott" skick.....


Men även material och nymålade alster måste få plats.

Jag har förresten fått en egen nyckel!
Alla gästrum har numera egna lås och då behövs en huvudnyckel för den som ska städa


Nu är hela gästdelen städad - utom tvättstugan. Det är en av de tidskrävande åtgärderna - det ständiga städandet av allt byggdamm mm. Det ska bli riktigt skönt när städade ytor håller sig städade i alla fall några dagar. Till och med korridioren har fått sig en ansiktslyftning - och nu är inte färdigställandet långt borta.


Så här såg det ut före..... Nu väntar vi på att elektrikern kommer och monterar resterande spottar


Jag tittar på min lista och summerar att jag inte hann;
Måla taken
Tömma Bro-rummet och
Måla fönstret i Bro-rummet 

Men listan på det som har blivit gjort är mycket längre....

En sista reflektion innan jag börjar städa inomhus....
Vid mitt besök i fredags på en "konkurrent/kollega", dvs ett annat boendealternativ, något större med 402 rum - pratade vi lite kollegor emellan - och de sa att det svåraste är att skydda de detaljer som redan är färdiga när man arbetar vidare. Det behövs alltid bättras på på sina ställen när allt väl är klart.....

Det var tröstande att höra - men jag funderar helt stilla hur man bättrar på när det har kommit färg på redan lagt golv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om oss

Mitt foto
Enånger, Hälsingland, Sweden
Hemtrevligt Bed and Breakfast. Kan nås på 0650-550125 eller på enangerbb@hotmail.se